Krótki film Annalisy D. Quagliaty Blanco w przeciągu zaledwie paru minut kreśli poruszający obraz tragedii. Kobiety znikają bez śladu – porwania to tylko jeden z wielu typów motywowanych uprzedzeniami przestępstw, do których dochodziło i dochodzi zarówno w Meksyku, jak i w innych częściach świata. Film oddaje cześć zaginionym kobietom i ich rodzinom, a także wszystkim innym, o których wspomnienie będzie wiecznie żywe.
Pochodząca z Meksyku artystka wizualna, której filmy i instalacje koncentrują się na ludzkim ciele i sztuce portretu. W jej pracach ciało jest postrzegane jako lustro, które odbija różne stany bytu, od osobistego po społeczny i polityczny. Interesuje się filmem jako medium analogowym i manualnym. Dorastała w Meksyku, ale mieszkała na Tajwanie, w Nowym Jorku i Bostonie, obecnie pracuje w Mexico City. Jest absolwentką Massachusetts College of Art and Design, gdzie studiowała na kierunku Film/Video i w Studio for Interrelated Media. Jej prace były pokazywane i wystawiane na całym świecie, m.in. w Museum of the Moving Image i na Mono No Aware Festival w Nowym Jorku, w Museo Tamayo w Meksyku, na Bienal de la Imagen en Movimiento w Argentynie, Fronteira Festival w Brazylii, Analogica Festival we Włoszech. Jest stypendystką Princess Grace Foundation Honoraria i laureatką Stephen D. Paine Scholarship.
2015 imago (short)
2026 THE END A MEXICAN MOVIE (short)
2016 Calypso(short)
2016 Misters (without blame)(short)
2017 The Sound We See: A Mexico City Symphony (short, co-dir.)
2018 Closer to our time (short)
2020 El Árbol de la Noche Victoriosa (short)
2020 Xochipilli(short)
2023 My cell phone (short)
2024 MEXICO WILL NO LONGER EXIST!