Pokaz i dyskusja Obrazy rewolucji, które promują książkę i wystawę Nadzieja jest w innym kolorze (2019) w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie (kuratorki: Magda Lipska i Monika Talarczyk). Przypominamy nieznany w szerszym obiegu, a fascynujący fenomen: etiudy afrykańskich twórców studiujących na łódzkiej Filmówce, w tym nowofalowe i muzyczne filmy Mostafy Derkaouiego.
Etiuda dokumentalna w reżyserii Mostafy Derkaouia, opieka pedagogiczna – Henryk Kluba. Jazzowa impresja wprowadzająca w środowisko i klimat muzyczny Piwnicy Artystycznej Andrzeja Kurylewicza. Pośród bohaterów: Wanda Warska, Włodzimierz Nahorny, Barbara Brylska, Stanisław Tym oraz Jean Chavrain, przedstawiciel Stanów Generalnych Kinematografii z Francji.
Etiuda dokumentalna w reżyserii Mostafy Derkaouia, opieka pedagogiczna – Mieczysław Jahoda i Marek Nowicki. Zapis przygotowań do spektaklu w reżyserii Stanisława Tyma na podstawie tekstu Régisa Debraya Plan wykładu o Gramscim. Międzynarodowe środowisko klubu studenckiego „Stodoła” rozprawia o filozofii i polityce, a rozmowom towarzyszy muzyka kwartetu Włodzimierza Nahornego.
Etiuda poetycka w reżyserii Idrissa Karima, opieka pedagogiczna – Janusz Majewski i Kazimierz Konrad. Surrealistyczny portret gości restauracji widziany oczami przybysza z innego świata zdolnego czytać ludzką podświadomość. Plastycznej wizji towarzyszą polityczne songi Janusza Kuszy w wykonaniu studentek PWSM w Łodzi. W roli fakira Piotr Szulkin.
Etiuda dokumentalna w reżyserii Beverly Joan Marcus, opieka pedagogiczna – Stanisław Grabowski. Działacz Afrykańskiego Kongresu Narodowego Patrik Mabinda przyjeżdża do Polski, by opowiedzieć o swojej walce o wolność w Afryce Południowej. Ujęcia ze spotkania ze studentami Studium Języka Polskiego przeplatane są z ujęciami z obozu koncentracyjnego Auschwitz-Birkenau, który zwiedza Mabinda.
Etiuda poetycka w reżyserii Jama Karanji, opieka pedagogiczna – Wojciech Jerzy Has. Wizualna gra skojarzeń między bielą a czernią, swobodą a skrępowaniem. Z udziałem białych i czarnych aktorów.
Etiuda fabularna w reżyserii Abdelkadera Lagtaa'y. Porachunki w międzynarodowym środowisku marksistowskich rewolucjonistów. Duch rewolty spod znaku Mehdiego Ben Barki. W roli ofiary Brygady Eliminującej Wrogów Politycznych – Mostafa Derkaoui.