„Być jak Chantal Akerman”. Ceniący dokumentalny styl belgijskiej reżyserki Harald Hutter portretuje bez cienia dramatyzmu swoich rodziców. Dawne życie pary właśnie odchodzi w zapomnienie – i choć należałoby to wykrzyczeć, w ich domu na francuskiej prowincji zapada cisza. Świadomi postępującej utraty – ojciec ma problemy z pamięcią – zajmują się, każde na swój sposób, życiem. Horst Hutter, kiedyś filozof i otoczony ludźmi wykładowca nauk politycznych, powoli osuwa się w niebyt. Wciąż jednak próbuje utrzymać kontakt z rzeczywistością i ratunku szuka w rutynie. Jego żona, poetka Francine Y. Prevost, oddaje się twórczości, próbując uchwycić esencję upływającego czasu. Jej uroda paradoksalnie zdaje się rozkwitać, a smutek i bezsilność upodabniają jej ciało do melancholijnego posągu. Jednoczesna bliskość i osamotnienie tych dwojga przekłada się na najdrobniejszy aspekt filmowej formy – na ziarnistą analogową fakturę obrazu, spokojne tempo narracji, pełne detali kadry i eksperymentalną ramę, która w serii gwałtownych symbolicznych scen oddaje ból po stracie, która wciąż jeszcze się nie dopełniła. Dojrzałe kino nagrodzone Grand Prix na festiwalu Cinéma du Réel.
Urodził się w Montrealu w 1981 roku, ukończył studia licencjackie z historii sztuki na Uniwersytecie Concordia oraz studia magisterskie z teorii filmu na University College London. Po wyreżyserowaniu pięciu filmów krótkometrażowych w 2023 roku zdobył Grand Prix na festiwalu Cinéma du Réel oraz Wyróżnienie Specjalne Loridan-Ivens / CNAP Award w 2023 roku za swój pierwszy pełnometrażowy dokument W górę rzeki na kwasie. Jest kierownikiem Wydziału Sztuk Filmowych w Paris College of Art i obecnie pracuje nad kilkoma filmami dokumentalnymi i fabularnymi.
2012 Pastiche (short)
2014 Léthé (short)
2015 Hindsight (short)
2015 Streams in Blue
2018 Hôtel de la Comète (short)
2019 Hier Il Y A Sept Ans (short)
2023 W górę rzeki na kwasie / Up the River with Acid (doc.)