Pozornie prosta historia miłosna, w której szczegółach ujawnia się cały talent Claire Denis, nagrodzonej za reżyserię na tegorocznym Berlinale. Sara (Juliette Binoche) to dziennikarka radiowa pozostająca w stabilnym, lecz przewidywalnym związku z Jeanem (Vincent Lindon). Pewnego dnia w życiu bohaterki pojawia się jej były partner, François (Grégoire Colin). Nieprzenikniony człowiek sukcesu wydaje się zupełnym przeciwieństwem poczciwego Jeana. Czy Sara mogłaby osiągnąć prawdziwe szczęście, tylko dzieląc swój czas pomiędzy obu mężczyzn? A może w głębi duszy pragnie przede wszystkim wolności i tak naprawdę nie potrzebuje towarzystwa żadnego z nich? Znalezienie odpowiedzi na te pytania nie będzie proste, gdyż Denis udało się stworzyć pełnokrwiste, złożone postacie, które wymykają się schematom. To samo można powiedzieć o całej Niewiernej, będącej filmem jednocześnie na wskroś prozaicznym (w fabule pojawiają się nawiązania do pandemii koronawirusa) i poetyckim. Za ten drugi wymiar opowieści odpowiada stale współpracujący z Denis zespół Tindersticks, który w ścieżce dźwiękowej umieścił balladę inspirowaną historią miłosnego trójkąta.
Francuska reżyserka i scenarzystka, jedna z najważniejszych autorek współczesnego kina. Filmowe szlify zdobywała, terminując u Rivette'a, Costy-Gavrasa, Jarmuscha i Wendersa. Już w debiutanckiej Czekoladzie (1988) sięgnęła po tematykę konfliktów międzyrasowych i międzykulturowych – szczególnie jej bliską ze względu na dzieciństwo, które jako córka kolonialnego urzędnika spędziła w Afryce. Problem kolonializmu oraz nierówności w dostępie do dóbr i edukacji stał się jednym z lejtmotywów jej twórczości (którą napędzały także ideały paryskiego maja ’68). Dało to wyraz najmocniej w Pięknej pracy (1999) z Denisem Lavantem i Białej Afryce z Isabelle Huppert (2009). Portretując ojczyznę, Denis wyczulona jest na problemy społeczne, choćby sytuację imigrantów, jak w Nie mogę spać (1994), frustrację pracowników sektora publicznego w Piątkowej nocy (2002) czy stosunki rodzinne w Intruzie (2004). Interesuje się także sferą seksualną człowieka, co udowodniła w Głodzie miłości (2001) z Béatrice Dalle, jedną z jej ulubionych aktorek. W swoich filmach obsadza też często Isaacha de Bankolé czy Grégoire’a Colina. Stale współpracuje z operatorką Agnès Godard, którą poznała w latach 70. w paryskiej szkole La Fémis, gdzie obecnie wykłada reżyserię filmową. Jej twórczość – jak dowodzi dokument Więcej niż Bergman Jane Magnusson i Hyneka Pallasa (2013) – ceniona była przez samego Ingmara Bergmana.
1988 Czekolada / Chocolat / Chocolate
1999 Piękna praca / Beau travail / Good Work
2004 Intruz / L’intrus / The intruder
2008 35 kieliszków rumu / 35 rhums / 35 Shots of Rum
2009 Biała Afryka / White Material
2013 Les salauds / Bastards
2018 High Life