Debiut Amerykanki o chińskich korzeniach, Constance Tsang, to opowieść o alienacji, tęsknocie i o tym, że nikt nie chce spać sam. W obsadzie filmu znalazł się znany nowohoryzontowej publiczności Lee Kang-sheng. Ulubiony aktor Tsaia Ming-lianga wciela się w rolę imigranta mieszkającego w Nowym Jorku i próbującego budować nowe życie, podczas gdy jedną nogą wciąż tkwi w tym dawnym, coraz odleglejszym. Samotność, podobnie jak poczucie zawieszenia i tymczasowości, jest u Tsang fundamentalnym migranckim doświadczeniem. Dzieli je z Tonym masażystka Didi (Haipeng Xu). Oboje poszukują namiastki rodziny. Parę łączą wspólne posiłki, odwaga, by nieśmiało spoglądać w przyszłość, oraz skrzętnie skrywane tajemnice. Ale opowieść o romansie gwałtownie skręca w nieoczekiwanym kierunku. Kruchość to bowiem kolejne z ważnych doświadczeń tych, którzy są daleko od domu. Niepewny świat bohaterów niemal w każdej scenie narażony jest na pęknięcie bądź rozpad. Melodramat Tsang przynosi też nieoczywisty, daleki od pocztówkowego portret Nowego Jorku, niewielkich skrawków miasta, w których mówi się po mandaryńsku, miejsc, gdzie funkcjonują migranci – obecni ciałem w swoich prowizorycznych mieszkaniach, lecz duchem błądzący po zupełnie innych ulicach.
MFF w Cannes 2024 – French Touch Prize of the Critics' Week Jury
Chińsko-amerykańska scenarzystka, reżyserka i edukatorka mieszkająca w Nowym Jorku. Niedawno ukończyła Uniwersytet Columbia z tytułem magistra scenariopisarstwa i reżyserii, a także otrzymała nagrodę Robert Gore Rifkind Launch Fund. Jej krótki metraż Beau zdobył nagrodę jury Amerykańskiej Gildii Reżyserów w 26. dorocznej edycji nagród dla etiud studenckich (kategoria filmów azjatycko-amerykańskiej ze Wschodniego Wybrzeża). Jej poprzedni film krótkometrażowy Carnivore był projektem AT&T Hello Lab z 2018 roku. Blue Sun Palace to jej debiut fabularny, był prezentowany w sekcji Tydzień Krytyki na festiwalu w Cannes.
2018 Carnivore (short)
2021 Beau (short)
2024 Blue Sun Palace