Różowe włosy, dziury po piercingach i zadziorny charakter – to Eleni (Eliza Sica), samotna matka i pracownica supermarketu. Kiedy nagle awansuje na jego menedżerkę, zmuszona jest (czy faktycznie?) wejść w rolę nadzorczyni swoich kolegów. Robi to wzorowo: śrubuje normy, wywiera presję i zachęca do rywalizacji, coraz mocniej się przy tym przemęczając i zaniedbując własne życie prywatne. A to nie koniec patologii – mobbing, nocne telefony, kontrola czasu spędzanego w toalecie i inne niegodziwe zachowania mają wpływ na wszystkich pracowników, a atmosfera w sklepie staje się coraz bardziej absurdalna i dramatyczna. Czy jednak obraz świata stworzonego przez Ami-Ro Sköld za pośrednictwem aktorów i animacji kukiełkowej nie jest tylko odrobinę wykrzywionym zwierciadłem kapitalistycznych stosunków? I czy to jedyna droga? Sklep, oprócz piętnowania wyzysku najsłabszych (przede wszystkim migrantów i kobiet), przedstawia także alternatywne modele rzeczywistości – freeganizm, życie w komunie, wymianę dóbr i usług, drapanie się nawzajem po plecach… Może i tak można?
Urodzona w Szwecji osoba reżyserska, animatorska oraz producencka we własnym studiu Onoma Productions. Zwróciło na siebie uwagę debiutem Nasty Old People, który miał premierę w serwisie The Pirate Bay. Za kolejny film Granny’s Dancing on the Table zdobyło nominację do najważniejszych szwedzkich nagród, Złotych Żuków. Styl Ami-Ro Sköld charakteryzuje łączenie animacji poklatkowej z filmem aktorskim oraz praca z ciałem aktorów, często nieprofesjonalnych. Widać to także w najnowszym dziele – pokazanym na festiwalu w Rotterdamie Sklepie.
2009 Vidriga gamla människor / Nasty Old People
2015 Mociute soka ant stalo / Granny's Dancing on the Table
2019 Play/ground (short)
2022 Sklep / Butiken / The Store