Pierwszy jordański film prezentowany na festiwalu w Cannes (Tydzień Krytyki). Pomysł na ten mrożący krew w żyłach dramat reżyser Amjad Al Rasheed zaczerpnął z doświadczeń własnej rodziny. Choć mamy do czynienia z fabułą, to daleko jej do fikcji. Nawal (palestyńska aktorka Mouna Hawa) pewnego ranka budzi się jako wdowa. Zrozpaczonej kobiecie, matce małej córeczki, nie dane jest jednak przeżyć żałoby w spokoju i przy wsparciu bliskich. Pozornie zatroskany brat zmarłego szybko ujawnia swoje prawdziwe intencje: domaga się sprzedaży mieszkania Nawal, by otrzymać swoją część spadku. Zgodnie z obyczajem i prawem ani wdowa, ani córka nie dziedziczą po mężu i ojcu. Gdyby para miała syna, to co innego: chłopiec byłby prawowitym dziedzicem. Zdesperowana Nawal zaczyna grać na czas i deklaruje, że jest w ciąży. Jedno kłamstwo pociąga za sobą kolejne, co grozi coraz poważniejszymi konsekwencjami. Trzymający w napięciu niczym thriller, kojarzący się z najlepszymi dokonaniami Farhadiego film bezlitośnie obnaża niesprawiedliwy patriarchalny porządek i transakcyjny charakter rodzinnych relacji. Bezwzględnie punktuje też różnice klasowe, szukając jednak nadziei w kobiecej solidarności.
MFF w Cannes 2023 - nagroda Label Europa Cinemas
Jordański reżyser i producent urodzony w 1985 roku w Ammanie w Jordanii. Studia filmowe ukończył w Red Sea Institute of Cinematic Arts. Po otrzymaniu nagrody dla najlepszego scenarzysty za krótkometrażową fabułę w konkursie First Film Production w Ammanie w 2005 roku Amjad Al Rasheed rozpoczął pracę jako reżyser, producent i scenograf przy teledyskach, filmach krótkometrażowych i fabularnych. Wyreżyserował pięć filmów krótkometrażowych, które zdobyły nagrody na wielu międzynarodowych festiwalach filmowych. W 2013 roku wyreżyserował popularny jordański serial komediowy The Rania Show. Bogu dzięki, chłopiec jest jego pełnometrażowym debiutem.
2016 The Parrot
2023 Bogu dzięki, chłopiec / Inshallah walad / Inshallah a Boy