Po nagrodzonym w Wenecji Baby Bump i Królewiczu olch czas na kolejną erupcję szaleństwa polskiego reżysera Kuby Czekaja, jak zwykle w towarzystwie ulubionej aktorki Agnieszki Podsiadlik. Jego najnowszy film, tym razem w międzynarodowej obsadzie, to fantazja w głębokiej czerwieni, zupełnie jak u Argento: trochę film drogi, trochę melodramat, trochę opowieść o kobiecie ze złotym krzyżykiem na szyi, Emeryce, która bardzo stara się być idealną żoną i matką. Ale co z tego, skoro wystarczy jedno spotkanie w zatłoczonym supermarkecie, jedno spojrzenie na zupełnie nieznaną osobę (Lena Lauzemis), żeby idealnie nałożona szminka zupełnie się rozmazała. Tańcząc do muzyki Baascha, Czekaj z zapałem bierze się do „bezczeszczenia” wszystkiego, co święte – Boga, honoru i ojczyzny, a może właśnie matczyzny – sprawiając, że to one muszą nagle dopasować się do jego hipnotycznego, domagającego się wolności i równości świata. A w tle niezapomniana Kora znowu nerwowo pyta: Who’s that lipstick on the glass? Who’s that lipstick?!
Polski reżyser i scenarzysta urodzony w 1984 roku. Często porusza temat dzieciństwa i dorastania. Swoje filmy pokazywał m.in. na festiwalach w Berlinie i Wenecji, gdzie jego pełnometrażowy debiut Baby Bump zdobył wyróżnienie Queer Lion. Wielokrotnie nagrodzony, także na festiwalu w Gdyni, w tym za Królewicza olch. Jego najnowsze dzieło Lipstick on the Glass to polsko-niemiecka koprodukcja z międzynarodową obsadą i jego stałą współpracowniczką Agnieszką Podsiadlik w roli głównej.
2009 Ciemnego pokoju nie trzeba sie bać / Don’t be Afraid of the Dark Room (short)
2014 Rwetes / Hurly-Burly (short)
2015 Baby Bump
2017 Królewicz olch / The Erlprince
2023 Lipstick on the Glass