Film stanowi część projektu powstałego z okazji 80. urodzin króla Bhumibola Adulyadeja – monarchy, który przez pół wieku (1946-2016) rządził Tajlandią. Jego postać przywołuje wspomnienia z mojego dzieciństwa. Na przestrzeni lat królewski wizerunek uległ jednak transformacji za sprawą dostępnych technologii: od ziarnistego analogu do formatu cyfrowego o wysokiej rozdzielczości. Technologia w cudowny sposób sprawia, że obrazy są wyraźniejsze – tak Weerasethakul skomentował ten miniesej o prywatnej pamięci, jego najbliższych oraz naturze języka filmowego.
Urodzony w 1970 roku w Bangkoku, wychował się w Khon Kaen w północno-wschodniej części kraju. W 1994 roku ukończył studia architektoniczne, a w 1997 roku uzyskał dyplom z reżyserii w School of the Art w Chicago. W połowie lat 90. zaczął realizować pierwsze filmy krótkometrażowe, a jego pełnometrażowym debiutem był eksperymentalny dokument Tajemniczy obiekt w południe (2000). Za zrealizowany dekadę później film Wujek Boonmee, który potrafi przywołać swoje poprzednie wcielenia otrzymał Złotą Palmę na 63. MFF w Cannes.
2000 Tajemniczy obiekt w południe / Dokfa nai meuman / Mysterious Object at Noon
2001 Nawiedzone domy / Haunted Houses
2002 Skrajne żądze / Sud sanaeha / Blissfully Yours
2003 Przygody Iron Pussy / Hua jai tor ra nong / The Adventure of Iron Pussy
2004 Choroba tropikalna / Sud pralad / Tropical Malady
2006 Światło stulecia / Sang sattawat / Syndromes and a Century
2010 Wujek Boonmee, który potrafi przywołać swoje poprzednie wcielenia / Loong Boonmee raleuk chat / Uncle Boonmee Who Can Recall His Past Lives
2012 Mekong Hotel
2015 Cmentarz wspaniałości / Rak ti Khon Kaen / Cemetery of Splendour
2021 Memoria