Młody Tokijczyk Tsuji niespecjalnie pochłonięty jest swoją monotonną pracą. Dlatego po godzinach romansuje z koleżanką z biura, a nawet z dwiema równolegle. Sytuacja komplikuje się jeszcze bardziej, gdy na przejeździe kolejowym Tsuji ratuje od pewnej śmierci niejaką Ukiyo. Wtedy ich losy łączą się bezpowrotnie: Ukiyo wkroczy w jego życie z siłą rozpędzonego pociągu i zostanie w nim na długo, ściągając na chłopaka liczne kłopoty. W co zamieszana jest tajemnicza dziewczyna? Niezależny japoński reżyser Kôji Fukada, autor nagrodzonych w Cannes przed czterema laty Okaleczonych, tym razem wziął na warsztat kultowy japoński komiks Honki no Shirushi. W zeszłym roku stworzył na jego podstawie popularny 10-odcinkowy serial, by później skrócić go do blisko 4-godzinnego filmu. Żarliwość zakwalifikowała się do festiwalowej selekcji odwołanego MFF w Cannes w 2020 roku.
Urodził się w 1980 roku w Tokio, gdzie studiował na uniwersytecie Taisho. W 2004 roku nakręcił swój pierwszy film The Chair. Rok później rozpoczął współpracę z grupą teatralną Seinendan, z którą zekranizował sztukę teatralną Komedia ludzka w Tokio, będącą wyrazem jego fascynacji kulturą francuską, szczególnie Balzakiem i Rohmerem. Jego Zaginioną dziewczynę pokazywano w Locarno i Toronto, a Okaleczone zdobyły nagrodę w sekcji Un Certain Regard na MFF w Cannes (2016). Na festiwal zakwalifikował się też jego ostatni film Żarliwość.
2004 Isu / The Chair
2010 Gościnność / Kantai / Hospitalité
2016 Okaleczone / Fuchi ni tatsu / Harmonium
2019 Zaginiona dziewczyna / Yokogao / A Girl Missing
2020 Żarliwość / Honki no shirushi / The Real Thing