Jan i Nina szukają ucieczki od wyczerpującej pracy w agencji reklamowej. Z dwojgiem dzieci jadą więc na wybrzeże do letniej rezydencji. Sielanka nie trwa długo: włamanie do posiadłości, choć nie przynosi szkód, obnaża kruchość więzi łączących bohaterów. Próba zrozumienia, co rzeczywiście stało się feralnego dnia, sprawia, że pryska iluzja rodzinnej stabilności. Pokazując zdarzenia z kilku punktów widzenia, Ronny Trocker nie odsłania od razu wszystkich kart. Łączy elementy thrillera w stylu home invasion z familijną psychodramą, unikając przy tym banalnych rozwiązań kina gatunkowego. Jego film jest raczej refleksją – choć trzymającą w napięciu jak kryminał – na temat prawdy, zaufania i percepcji rzeczywistości. Chciałem dowiedzieć się, jak łatwy do zmanipulowania stał się nasz prywatny punkt widzenia. I jak przepływ informacji, na jaki jesteśmy wystawiani każdego dnia, zmienia sposób komunikacji w prywatnych relacjach – mówił reżyser w wywiadzie dla Cineuropa.
Reżyser, scenarzysta, montażysta dźwięku, twórca instalacji wideo. Niemiec urodzony we Włoszech, wykształcony w Argentynie. Po kilku latach pracy w berlińskich teatrach wyjechał do Buenos Aires na studia filmowe. Jego debiut Pustelnicy startował w konkursie Horyzonty na festiwalu w Wenecji, był też nominowany do Europejskiej Nagrody Filmowej. Czynniki ludzkie to jego drugi pełnometrażowy film, premierowo pokazywany na festiwalu Sundance.
2007 Amor Precario (short)
2012 Grenzland-Terra di Confine (doc.)
2012 Eiszeit (short)
2014 Gli immacolati (doc. short)
2016 Estate (short)
2016 Pustelnicy / Die Einsiedler / The Eremites
2021 Czynniki ludzkie / Human Factors