19-letnia Souad usilnie zabiega o uwagę. Nie tylko w mediach społecznościowych, ale i zagadując nieznajomych, którym opowiada o swoim narzeczonym Ahmedzie i ich związku na odległość. On mieszka w Aleksandrii, ona z rodzicami w Zagazig, niewielkim miasteczku w delcie Nilu. Widzimy, że dziewczyna konfabuluje, bo historie bardzo się od siebie różnią – tak jak jej wirtualny wizerunek od tego, jaki zna jej religijna rodzina. Wydaje się, że jedynie jej młodsza siostra Rabab potrafi dostrzec i zrozumieć dwie twarze Souad, która coraz trudniej radzi sobie z własnymi pragnieniami i frustracjami. Egipska reżyserka Ayten Amin w swoim drugim pełnometrażowym filmie stawia pytania o tożsamość młodych kobiet z Afryki Północnej i – patrząc szerzej – w kulturze islamskiej, rozdartych między tradycją a nowoczesnością, między własnymi potrzebami a oczekiwaniami społecznymi. Souad może w tym wzbudzać skojarzenia z głośnym Mustangiem (15. NH), a także – biorąc pod uwagę motyw podróży mającej wypełnić pustkę – z twórczością Wima Wendersa, który film współprodukował.
Egipska reżyserka urodzona w 1978 roku w Aleksandrii. Ukończyła Amerykański Uniwersytet w Kairze, gdzie dokumentowała wraz z Tamerem Ezzatem i Amrem Salamą wybuch Arabskiej Wiosny w 2011 roku. Tak powstał film Tahrir 2011: Dobrzy, źli i politycy, za który wszyscy troje otrzymali nagrodę CICT-IFTC na festiwalu w Wenecji. Następnie zrealizowała fabularny debiut Villa 69, nagrodzony na festiwalu w Kairze. Jej najnowszy film Souad znalazł się w selekcji zeszłorocznego festiwalu w Cannes, a także w sekcji Panorama na ostatnim Berlinale.
2009 Spring 89 (short)
2011 Tahrir 2011: Dobrzy, źli i politycy / Tahrir 2011: The Good, the Bad, and the Politician (doc)
2013 Villa 69
2017 Saabe' Gaar (tv series)
2020 Souad