Czy potrafilibyśmy zaprzyjaźnić się ze swoim rodzicem, gdyby nasze wspólne drogi przecięły się w czasie, kiedy oboje byliśmy dziećmi?
Taka sytuacja przytrafia się ośmioletniej Nelly, która spotyka rówieśniczkę łudząco podobną do swojej matki. To niecodzienne wydarzenie staje się punktem wyjścia do opowieści o przyjaźni, potrafiącej przekroczyć pokoleniowe bariery i zarazem błyskotliwego studium potęgi dziecięcej wyobraźni. Céline Sciamma, autorka nagrodzonego w Cannes Portretu kobiety w ogniu, w swoim najnowszym filmie porusza motyw przepracowywania żałoby (bohaterów poznajemy w momencie odejścia nestorki rodziny), jednak na pierwszy plan wydobywa niezwykłą czułość rodzinnych relacji i celebruje ciekawość świata, którą zaraża nas młodziutka Nelly.
Mała mama to historia z ducha baśniowa, pełna dyskretnego ciepła, i zarazem list miłosny do tego momentu w naszym życiu, kiedy rzeczywistość poznawaliśmy przede wszystkim sercem. Choć wydarzenia rozgrywają się we Francji, wiele i wielu z nas odnajdzie tu odbicie swoich wspomnień z czasów dzieciństwa: ulubione zabawy, gry, zapachy i smaki.
MFF w San Sebastián 2021 – Nagroda Publiczności
Urodzona w 1978 roku scenarzystka i reżyserka, jedna z czołowych autorek współczesnego kina francuskiego. Ukończyła prestiżową paryską szkołę La Fémis. W 2007 roku, namówiona przez swojego profesora Xaviera Beauvoisa, na podstawie szkolnego scenariusza zrealizowała pełnometrażowy debiut Lilie wodne. Za jej największy dotychczasowy sukces uchodzi Portret kobiety w ogniu z 2019 roku, nagrodzony za najlepszy scenariusz na festiwalu w Cannes. Pytana o artystów, którzy wywarli na nią największy wpływ, Sciamma wymienia m.in. Davida Lyncha, Chantal Akerman i Virginię Woolf.
2007 Lilie wodne / Naissance des pieuvres / Water Lilies
2010 Pauline (short)
2011 Tomboy
2014 Dziewczyny z bandy / Bande de filles / Girlhood
2019 Portret kobiety w ogniu / Portrait de la jeune fille en feu / Portrait of a Lady on Fire