Godzinna instalacja wideo, w której Weerasethakul przywołuje wątki z legend oraz opowieści o duchach, łącząc je ze wspomnieniami mieszkańców kilku wiosek z prowincji Khon Kaen na północnym wschodzie kraju. Wcielają się oni w postaci z kultowej telenoweli Tong Prakaisad, którą kiedyś regularnie emitowano w tajskiej telewizji. Dość spontanicznie odgrywają wybrane sceny i dialogi, które każdy z nich zapamiętał trochę inaczej. Adaptują je też do warunków, w których żyją – bardzo dalekich od wyidealizowanej wizji świata kreowanej przez popularny serial. Film opowiada o sile telewizyjnych przekazów kształtujących masową wyobraźnię. Zrealizowane w konwencji inscenizowanego dokumentu Nawiedzone domy to też opowieść o naturze filmowego spektaklu oraz specyfice ludzkiej pamięci – migotliwej, subiektywnej i niejednorodnej.
Urodzony w 1970 roku w Bangkoku, wychował się w Khon Kaen w północno-wschodniej części kraju. W 1994 roku ukończył studia architektoniczne, a w 1997 roku uzyskał dyplom z reżyserii w School of the Art w Chicago. W połowie lat 90. zaczął realizować pierwsze filmy krótkometrażowe, a jego pełnometrażowym debiutem był eksperymentalny dokument Tajemniczy obiekt w południe (2000). Za zrealizowany dekadę później film Wujek Boonmee, który potrafi przywołać swoje poprzednie wcielenia otrzymał Złotą Palmę na 63. MFF w Cannes.
2000 Tajemniczy obiekt w południe / Dokfa nai meuman / Mysterious Object at Noon
2001 Nawiedzone domy / Haunted Houses
2002 Skrajne żądze / Sud sanaeha / Blissfully Yours
2003 Przygody Iron Pussy / Hua jai tor ra nong / The Adventure of Iron Pussy
2004 Choroba tropikalna / Sud pralad / Tropical Malady
2006 Światło stulecia / Sang sattawat / Syndromes and a Century
2010 Wujek Boonmee, który potrafi przywołać swoje poprzednie wcielenia / Loong Boonmee raleuk chat / Uncle Boonmee Who Can Recall His Past Lives
2012 Mekong Hotel
2015 Cmentarz wspaniałości / Rak ti Khon Kaen / Cemetery of Splendour
2021 Memoria