W pokazywanej w Konkursie Głównym festiwalu w Cannes Nieznajomej dziewczynie bracia Dardenne portretują zamknięte środowisko lekarskie, skupione wokół swojej pracy, nawet czas wolny spędzające we własnym gronie. To typowa klasa średnia Belgii, nastawiona na konsumpcję i niedostrzegająca biedy, otaczającej ich ze wszystkich stron.
Kiedy lekarka Jenny uczy swojego praktykanta przestrzegania godzin pracy, jeszcze nie wie, że respektowanie tych zasad wkrótce zmieni i jej życie. A stanie się tak, ponieważ do jej drzwi – ale już po godzinach pracy – zapuka pewna młoda kobieta… Jenny nie otworzy, a nazajutrz, na placu budowy blisko kliniki, w której pracuje, policja znajdzie ciało tajemniczej kobiety. Teraz – trapiona wyrzutami sumienia – Jenny chce na własną rękę ustalić tożsamość zmarłej i zapewnić jej godny pochówek.
Obok dostatniego, hermetycznego świata, w którym ludzie za konsultację lekarską płacą grube setki euro, rozgrywają się wydarzenia dramatyczne, a przypadkowa śmierć tytułowej nieznajomej dziewczyny pozwala zajrzeć do środowiska, z którego istnienia mało kto zdaje sobie sprawę. A może Dardenne’owie opowiadają tak naprawdę o znaczeniu przypadku w naszym życiu, winie i odpowiedzialności?