Istniejący od lat 70. XX wieku szwajcarski duet Voice Crack, który tworzą Andy Guhl i Norbert Möslang, zaliczany jest do pionierów elektroakustycznej improwizacji. Z otaczającego nas świata przedmiotów i mediów wydobywają brzmienia, które – umiejętnie analogowo przetworzone i zmiksowane – układają się w industrialne pejzaże dźwiękowe. Podobny charakter ma film Petera Liechtiego, który odrzucając tradycyjną narrację dokumentalną, z fragmentów prób, koncertów, a także kadrów pozamuzycznych tworzy wizualny kolaż podporządkowany kompozycjom Voice Crack i idealnie definiujący ich miejski rodowód.
Urodził się w 1951 roku w Sankt Gallen. Uważany jest za mistrza filmowej eseistyki. Jego zamiłowanie do opowiadania obrazem ma swoje korzenie w odbytych w Zurychu studiach z zakresu historii sztuki. Od połowy lat 80. działa jako niezależny reżyser, scenarzysta, producent i operator. Interesuje go przede wszystkim człowiek mierzący się z naturą oraz z samym sobą. Oś narracji jego filmowych esejów stanowią na równi obraz i dźwięk. Najsłynniejsze dzieło Liechtiego to, pokazywane także na Nowych Horyzontach w 2009 i 2012 roku, Odgłosy robaków – zapiski mumii, za które otrzymał m.in. Europejską Nagrodę Filmową oraz nagrodę na warszawskim festiwalu Planete Doc Reviev. Widzowie Nowych Horyzontów znają także inne dzieło tego twórcy, dokument muzyczny Hardcore Chambermusic, który był prezentowany na festiwalu w 2007 roku.
1984 Sommerhügel
1989 Kick That Habit (doc.)
1997 Marthas Garden / Martha’s Garden
2004 Namibia Crossings (doc.)
2006 Hardcore Chambermusic / Hardcore Chambermusic – Ein Club für 30 Tage / Hardcore Chambermusic (doc.)
2009 Odgłosy robaków – zapiski mumii / The Sound of Insects – Record of a Mummy (doc.)
2013 Ogród mojego ojca / Vaters Garten – Die Liebe meiner Eltern / Father’s Garden – The Love of My Parents (doc.)