Starsze panie, mieszkające po sąsiedzku, czasem ekscentryczne, czasem domagające się uwagi otoczenia… Każdy z nas je zna. Aurora to jedna z nich – po kolejnej przegranej w kasynie wprasza się na kawę do samotnej Pilar. Choć to samarytański rys nie pozwala kobiecie zamknąć drzwi, później to raczej potrzeba, by coś się wreszcie zaczęło dziać, pcha ją do spełnienia ostatniej prośby umierającej sąsiadki. Kino już nie wystarcza. Odnajduje więc tajemniczego mężczyznę i tym samym wkracza w rajski świat Wielkiej Opowieści. To wstęp do historii miłosnej pisanej kinem, pełnej nawiązań do klasyki – tytuł odsyła (nie tylko) do F.W. Murnaua, lokacja (nie tylko) do Pożegnania z Afryką… Każdy element pojawia się tu tylko wtedy, gdy jest potrzebny: słowo, dźwięk, głos narratora, muzyka i… krokodyl.
Berlin IFF 2012 – FIPRESCI Prize, Alfred Bauer Award; Las Palmas IFF 2012 – Audience Award
Urodzony w 1972 roku w Lizbonie. Karierę rozpoczynał jako krytyk filmowy i teoretyk kina, by później przesiąść się na fotel reżyserski. Już jego krótkie metraże, określane jako „komedie muzyczne”, wskazywały jasno, że interesuje go opowiadanie obrazem, a tak dialogi, jak i muzyka służą tu jego uzupełnieniu i skontrowaniu. Jak mówi, kino to gra i zabawa, stąd zapewne obfitość nawiązań do klasyki i przemyślana konstrukcja jego filmów. Główna inspiracja – ujawniająca kinofilskie zajęcie reżysera – to z jednej kino nieme, a z drugiej musical, których sposoby opowiadania wykorzystuje we własnych filmach.
1999 Entretanto / Meanwhile (short)
2003 31 (short)
2004 A cara que Mereces / The Face You Deserve (short)
2008 Aquele Querido Mês de Agosto / This Dear Month of August
2012 Tabu