W późnych latach 70., w okresie nowojorskiej popularności kamer Super 8, Jack Smith ogłosił plany dotyczące własnego filmu kręconego Super 8, zatytułowanego Sinbad in the Rented World, w którym miał pojawić, się jako były tancerz i aspirująca osobowość radiowa, Sindbad Glick. Być może o tym właśnie filmie „w stylu Arabskich Nocy” artysta wspomina w wywiadzie z Sylverem Lotringerem z roku 1978, ale jest też możliwe, że odnosi się do półgodzinnego materiału oznaczonego jako Sinbad z Bagdadu, nakręconego tamtej zimy na Coney Island.
Karawan postaci okupuje plażę. W kadrze pojawiają się fallusy z masy papierowej, miniaturowe zwierzęta, puste butelki wina Bali Hai oraz reklama Preparatu H. Inscenizowana scena na plaży przeplata się z rzeczywistym nagraniem letnich tłumów w okolicach Surf Avenue. Scenariusz zawierał też niezrealizowaną scenę „klimatycznego popłochu”, podczas której homar w swoim ostatecznym kapłańskim przebraniu zostaje utopiony w Betonowej Lagunie.
J. Hoberman / Live Film! Jack Smith!
awangardowy reżyser filmowy, przedstawiciel nurtu queer w Nowym Kinie Amerykańskim, fotografik, aktor, pionier performance'u, wielbiciel starych hollywoodzkich filmów klasy B. Urodził się w Columbus (Ohio) w 1932 roku, dorastał w Teksasie, do Nowego Jorku przyjechał w 1953 roku, by we wczesnych latach 60. stać się ikoną undergroundu w Greenwich Village. Znajdując się pod wpływem transgenderowego The Playhouse of The Ridiculous, grupy teatralnej Johna Vaccaro i Ronalda Tavela, był prekursorem filmowego campu, który z kolei wpływał na twórczość Andy'ego Warhola, wczesnego Johna Watersa, Kena Jacobsa, George'a Kuchara, Scotta i Beth B, a w teatrze i sztuce performance'u miał wpływ na Roberta Wilsona, Charlesa Ludlama, Cindy Sherman, Richarda Foremana. Jack Smith zmarł na AIDS 25 września 1989 roku w Nowym Jorku.
1950–1966 Porządne istoty / Respectable Creatues (short)
1960 Przestymulowany / Overstimulated (short)
1962 Taśma klejąca / Scotch Tape (short)
1963 Płonące istoty / Flaming Creatures
1963 Normalna miłość / Normal Love
1963 Żółta sekwencja / The Yellow Sequence (short)
1967 Ziele z wyspy Technikolor / Reefers of the Technicolor Island / Jungle Island (short)
1967–1970 (1998) Byłam panem Yvonne De Carlo / I Was a Male Yvonne De Carlo (short)
1968 Bez prezydenta / No President
1969 Piosenka do wynajęcia / Song for Rent (short)
1970 Ujęcia bez tytułu / Untitled Film Rushes
1971 Północ w Plaster Foundation / Midnight at the Plaster Foundation (short)
1978 Sinbad z Bagdadu / Sinbad of Baghdad (short)
1979 Oszołomy / Hot Air Specialists (short)