Polina pracuje w sklepie rybnym swojego ojca. Kiedy ekscentryczna babuszka sprzedaje jej herbatkę na bezsenność, już wiemy, że wypicie naparu będzie oznaczało przeniesienie się w inny wymiar. Dziewczynę czeka tam seria zadań, którym musi sprostać, by udowodnić, że może zostać carówną. Uldus Bakhtiozina wyczarowuje rosyjską reinterpretację Alicji w Krainie Czarów, której siłą napędową są ekstrawaganckie stroje. Przemiana sprzedawczyni ryb we współczesną arystokratkę odbywa się w fantastycznym świecie tradycyjnych nakryć głowy (tzw. kokoszników), steampunkowych stylizacji, radzieckiej architektury oraz krzykliwych emblematów dzisiejszej Rosji. Specjalne miejsce zajmują tu złote zęby, będące w równym stopniu nieśmiertelnym symbolem Europy Wschodniej, co ukłonem wobec hip-hopowych grillzów. Połączenie ludowej ikonografii z modernistycznymi i punkowymi akcentami przywodzi na myśl projekty Vivienne Westwood, a przypominająca puzzle narracja ma w sobie coś zarazem złowrogiego i magicznego. Vintage, haute couture, soviet chic i grzybowa herbatka!
Urodzona w 1986 roku rosyjska artystka wizualna, fotografka modowa i projektantka kostiumów. Studiowała politologię i projektowanie graficzne w Petersburgu, potem fotografię w Londynie na Saint Martins School of Arts. Po studiach weszła w świat fotografii modowej i streetowej. W 2019 roku zaprojektowała kostiumy do baletu Aisha and Abhaya wystawianego w Royal Opera House w Londynie. Jej prace były wystawiane w wielu galeriach na całym świecie, a barwny, niezwykle charakterystyczny styl sama nazywa tatarskim barokiem. Córka rybaka jest jej filmowym debiutem.
2020 Córka rybaka / Doch Rybaka / Tzarevna Scaling