„Zatańczymy?” – pyta dyrektor mBank Nowe Horyzonty, a my dołączamy się do jego propozycji, bowiem przygotowana przez Marcina Pieńkowskiego „złota dziesiątka” filmów z tegorocznej edycji faktycznie zachęca do udania się tanecznym krokiem w stronę kina.
Przypominamy, że bilety na pokazy stacjonarne oraz dostępy do filmów online możecie już kupić poprzez naszą stronę internetową. Jeśli zastanawiacie się, od czego zacząć festiwalowe wrażenia (lub chcecie uzupełnić swoją kolekcję biletów) – dziś zachęcamy, żeby przyjrzeć się propozycjom Marcina. 23. MFF mBank Nowe Horyzonty rozpocznie się za niecałe dwa tygodnie – 20 lipca.
Do 19 lipca, do godz. 12:00, zakup biletów jest możliwy tylko poprzez stronę nowehoryzonty.pl, stacjonarne kasy festiwalowe zostaną otwarte 19 lipca w Kinie Nowe Horyzonty (będą w tym dniu czynne w godzinach 12:00-20:00; od 20 do 30 lipca w godzinach od 9:00 do rozpoczęcia ostatniego seansu), a 21 lipca w Dolnośląskim Centrum Filmowym (kasy czynne od godz. 9:00 do rozpoczęcia ostatniego seansu).
Przeczytaj przewodnik po zakupie biletów
1. Eureka, reż. Lisandro Alonso
Brudny western, nocny thriller i magiczna opowieść prosto z dżungli w jednym. Metafizyczne, wciągające, zupełnie odjechane kino. Dla mnie film roku.
2. Wśród wyschniętych traw, reż. Nuri Bilge Ceylan
Kino kameralne i epickie jednocześnie. Wspaniale sfotografowane i napisane studium narcyzmu. Ceylan jak zwykle w punkt.
3. Powoli, reż. Marija Kavtaradze
Niepozorny film, o którym będą mówili wszyscy. Nagrodzona na Sundance, fantastycznie zrealizowana opowieść o seksualności i aseksualności. Koniecznie!
4. Saint Omer, reż. Alice Diop
Nagrodzony w Wenecji, niezwykle poruszający dramat sądowy i fascynujące odczytanie mitu o Medei. Diop z impetem wkracza do świata wielkiego kina.
5. Cztery córki, reż. Kaouther Ben Hania
Rewelacja festiwalu w Cannes – performance i dokument w jednym, przeszywające kino o więzach rodzinnych, wzmacniających i toksycznych zarazem.
6. Anselm, reż. Wim Wenders
Otwieramy cudownymi Perfect Days, ale nie zapomnijcie obejrzeć fascynującego portretu Anselma Kiefera autorstwa wielkiego Wima Wendersa. W 3D!
7. Droga do miasta, reż. Satyajit Ray
Od właśnie tego filmu warto zacząć przygodę z Rayem i popłynąć przez słynną trylogię o Apu. Kino humanistyczne i uniwersalne. Wciąż działa!
8. Disco Boy, reż. Giacomo Abruzzesse
Carax spotyka Kieślowskiego. Magnetyczne kino drogi z Franzem Rogowskim, muzyką Vitalica i polskim drugim planem. Zatańczymy?
9. Samsara, reż. Lois Patiño
Film jako trans, medytacja, terapia, hipnoza, audiowizualny odlot. Wielkie odkrycie tegorocznego Berlinale.
10. Tótem, Lila Aviles
Cudownie subtelne kino o rodzinie w obliczu straty – cierpliwe, empatyczne i wzruszające.